Brand Navigation
  1. Информация
  2. Поддержка клиентов
  3. О нас
  4. Карьера
  5. Недвижимость
The browser is not supported
To display the website correctly, please use one of the following browsers.CautionPlease update your browser, if you proceed with this browser, your shopping experience might not be successful!

ELISE TOITUMISSOOVITUSED


Koolilapse toitumine võiks olla mitmekülgne, tasakaalustatud ja tervislik, et tagada lapsele hea energiatase ning õpivõime!




Lapse kõige olulisem eine on igatahes hommikusöök.


Hommikusöök on oluline just seetõttu, et annab päeva alustamiseks kehale ja ajule vajalikku energiat, tõstab kognitiivset võimekust ning aitab koolilapsel hoida ühtlast energiataset.


Tervislik hommikusöök võiks sisaldada täisteraviljatooteid - näiteks täisteraleiba, kaerahelbeid, valku - muna või eelistatult maitsestamata piimatoodete näol ning puuvilju, marju või köögivilju. Vältida väga suhkrurikkaid hommikusööke, nagu näiteks magusaid hommikuhelbeid maasikajogurtiga, sest nendest saadud energia püsib väga lühiajaliselt.


Koolilapsel oleks oluline teha päeva jooksul ka tervislikke vahepalasid, sest tihti võib ilma nendeta aeg kahe toidukorra vahel väga pikaks venida. Eriti olulised on vahepalad ka siis, kui laps tegeleb ka muude kooliväliste tegevustega ja ei tule kohe peale tunde koju. Vahepalad on midagi, mida tasuks lapsele kooli kaasa pakkida.



Mõned head ideed:

  1. Meelepärane puuvili koos pähklitega. Pähklid sisaldavad kasulikke rasvu, mis hoiavad pikemat täiskõhutunnet ning mõjuvad hästi ka ajutööle.
  2. Puuvili ja mõned juustupulgad. Juustupulgad on laste suured lemmikud, aga samas sisaldavad rohkelt valku ning täidavad kõhtu!
  3. Lapsele võib kaasa panna ka võileiva, mis võiks lisaks juustule ja singile sisaldada ka kurki, tomatit, avokaadot ja/või salatilehti.
  4. Täistera sai maapähklivõiga ei ole ka üldse halb idee!
  5. Kuivatatud puuviljad, eriti kuivatatud mango, maitseb lastele väga!
  6. Lidl-ist leiab ka mitmeid maitsvaid energiabatoone ja smuutituube, mis sobivad tervislikuks vahepalaks nagu valatult!

Lisaks tasuks jälgida ka seda, et koolilaps harjuks võimalikult varakult janu kustutama eelkõige veega. Aeg-ajalt limonaadi või puuviljamahla nautida ei ole mingi probleem, aga kui suhkrujookide tarbimine muutub igapäevaseks võib see samuti mõjutada lapse keskendumisvõimet, hammaste tervist, kehakaalu ning ka energiataset. Pudel limpsi võib sisaldada 2 korda rohkem lisatud suhkrut kui šokolaadibatoon.